جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

انتقاد نماینده بجنورد از فراموشی همسان‌‌سازی حقوق بازنشستگان| گرانی‌های کمرشکن برای کدام دسته مدیران قابل درک است؟

  • کد خبر: ۱۱۷۴۲۸
  • ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
انتقاد نماینده بجنورد از فراموشی همسان‌‌سازی حقوق بازنشستگان| گرانی‌های کمرشکن برای کدام دسته مدیران قابل درک است؟
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: گرچه قانون خوب نوشته می‌شود، ولی بعضی مدیران ضعیف، در تنظیم آیین نامه‌ها و تأخیر در اجرای قانون آن را با تلخی به خورد جامعه هدف می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد وحیدی در نشست علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود، ضمن تبریک عید غدیر، عنوان کرد: حرکت دین اسلام و استمرار حکومت نبوی در قالب امامت بود و غدیر نشانه و مظهر دخالت مردم در امور حکومت و عید غدیر متعلق به همه مسلمانان است و نشان حاکمیت حقیقت، فضیلت و عدالت است. این روز بزرگ و اعیاد بزرگ قربان و غدیر را به همه مردم شریف ایران و حوزه انتخابیه ام تبریک عرض می‌کنم.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس یازدهم ادامه داد: دشمنان اسلام به دلیل ترس از پیام غدیر در ایجاد امید در دل مظلومان و رسیدن به ظهور سعی دارند با ایجاد اختلاف، پاشیدن بذر نفاق و کینه و سست کردن جوانان از حرکت انقلابی و جهادی آنان بکاهند، غافل ازآنکه ملت امام حسین در مسیر نورانی شهیدان هر روزشان عاشورا است. الگوی مقاومتشان مکتب سردار دل‌ها حاج قاسم در عصر حاضر است و فرزندانشان شعور را در قالب سرود سلام فرمانده در انتظار فرج معنا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایران امروز حتماً مقتدر‌تر و قوی‌تر از هر زمانی است، تأکید کرد: بعضی ضعف‌های در درون دولت‌های پس از انقلاب و درون حاکمیت ناشی از دور شدن از این مسیر نورانی و پر امید است و برخی شیطنت‌های داخلی و خارجی گاه به انتصاب افراد ضعیف انجامیده که در اخذ تصمیمات، فرصت سوز هستند و توان مقابله با مشکلات را ندارند.

وحیدی خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: گرچه قانون خوب نوشته می‌شود، ولی بعضی مدیران ضعیف، در تنظیم آئین نامه‌ها و تأخیر در اجرای قانون آن را با تلخی به خورد جامعه هدف می‌دهند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور و هیئت دولت عنوان کرد: پیام امید بایستی از اردوگاه دولت به ملت برسد و دغدغه برخی پیام‌های مجلس، مثل تذکر و سوال و کارت زردها، مخالفت با اشخاص نیست، ضعف عملکرد‌های تیمی در درون سیستم است. مجلس جهت حرکت دولت را درست می‌داند، ولی کندی حرکت و کم دقتی آن، قابل قبول نیست و مدیران نالایق یا متأثر از نفوذ در  لایه‌های مختلف به جای موفقیت و نجات اقتصاد، آن را به کما می‌برند و ملتی را نگران و سر در گم می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: رئیس جمهور محترم؛ در زمان فعلی وجود تیمی مدّبر کنار شما که منجر به تصمیم قاطع و درست شود، ضرورتی انکارناپذیر است. مجریان نمی‌توانند خود مشاوری خوب و اتاق فکری قوی باشند. مجری درگیر اجراست و همه چیز را خوب نمی‌بیند و نمی‌تواند رصد کند؛ اکنون وقت تصمیم‌های به موقع در اجرای قوانین است.

وی تصریح کرد: آیا از آئین نامه ابلاغی رتبه‌بندی که چه بلایی سر قانون آورد، اطلاع دارید؟ از کیفی سازی خودروی داخلی در رقابت با بازار جهانی چه خبر؟ حمایت سیستم‌های پولی و مالی و بانکی از تولید، در کدام نقطه قرار دارد؟ چرا تولید مسکن روستایی در کشور را تعطیل کرده اند؟ چرا هزاران خودور سنگین وارداتی که می‌تواند موتور حرکت تولید و جابجایی کالای مورد نیاز مردم و کاهش هزینه‌ها باشد، و اکثراً متعلق به قشر مظلوم راننده است را بلا تکلیف گذاشته اند؟ چرا سالم سازی ناوگان عمومی اتوبوس و تاکسی تعطیل شده است؟

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: چرا تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و قراردادی در دستگاه‌ها که فاقد امنیت شغلی با پرداخت‌های نابرابر می‌باشد، به جایی نرسیده است؟ چرا حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی در موضوع همسان سازی در شرایط تورمی شدید به فراموشی سپرده شد؟

وی اضافه کرد: حال که در هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی هستیم، وقت حمایت درست از جامعه معلولین و سالمندان کشور و توجه به توانمندی آن‌ها نرسیده است؟

وحیدی با طرح این پیشنهاد افزایش حقوق ده درصدی کارکنان دولت با چه منطقی همراه بود، گفت: گرانی‌های کمر شکن و افزایش اجاره بهای مسکن برای کدام دسته از مدیران قابل درک است؟ آیا وقت آن نرسیده است که از کشاورز و دامدار تولید کننده با نظام قرارداد تضمینی خرید حمایت شود و دست دلال‌ها کوتاه شود.

وی تأکید کرد: این دست امور ربطی به روابط خارجی و دشمنی دشمنان ندارد، به تصمیم قاطع و به موقع نیاز دارد. مگر آن که شبکه‌هایی از مدیران غیر تحول گرا آدرس غلط بدهند یا قصد پوشش ضعف‌های قبلی خود را در عدم موفقیت دولت قوی و مردمی داشته باشند. مطمئن باشید با نام و مشخصات می‌توان اسم برد که برخی از این افراد معلوم الحال از موفقیت این دولت نگران هستند و همچنان مدیر هستند.

نایب رئیس فراکسیون راهبردی مجلس تأکید کرد: چرا برخی از انتقاد ناراحت و نگران می‌شوند و پرخاش می‌کنند؟ مگر هر کسی در سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌ها نشست، عقل کل است که هر نقدی را بر نمی‌تابد؟ برخی اعتراضات و مطالبات ناشی از بی عدالتی‌ها؛ عدم رفتار عقلانی و تصمیمات پنهان و غیر شفاف در همه بخش‌های کشور و عدم توانایی در اقناع عمومی توسط مدیران تصمیم ساز است. همواره درستی یک تصمیم و یک اقدام به همراهی مردم توأم با اقناع آن‌ها بستگی دارد.

وی افزود: جناب آقای رئیس جمهور؛ همانگونه که در سفرتان به خراسان شمالی ملاحظه نمودید، استان در شاخص فقر و فلاکت رتبه دوم، شاخص امید به زندگی رتبه سی ام و در تورم رتبه دوم کشور و به دلیل عدم گردش‌های مالی صنایع بزرگ در بانک‌های استان و منابع مالی بانکی، آخرین استان کشور است، دستور فرمائید مصوبات سفر شما به موقع ابلاغ شده و اجرایی گردد، چرا که مردم استان از عدم اجرای مصوبات هیئت دولت در گذشته خاطره‌ی خوشی ندارند.

وحیدی اضافه کرد: اجرای مجتمع‌های آبرسانی روستایی دارای تنش، اجرا و تکمیل طرح‌های فاضلاب و پساب و تکمیل سد‌های نیمه تمام، اجرای فاز دوم پتروشیمی بجنورد، تکمیل فاز‌های شمش آلومینای جاجرم و عدم حمایت از برداشت از معادن دارای مجوز قانونی آن در تاش، اتمام بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی و فرعی، گلستان به بجنورد، میامی سنخواست بجنورد، راه‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان، تا بلا تکلیفی راه آهن مشهد بجنورد گرگان، صنایع رها شده مثل سیمان سمنگان و منیزیم گرمه، نیروگاه خورشیدی جاجرم وگرمه، نمونه‌هایی از عدم اجرای مصوبات پیشین دولت‌ها است.

وی یادآور شد: چرا دستورات وزرا برای افزایش پرواز‌های فرودگاه بجنورد، تشکیل شهرستان مانه، بازگشایی بازارچه و گمرک مرزی پرسه سو راز و جرگلان، بر زمین مانده است. آقای رئیسی، خراسان شمالی ظرفیت بالایی در مدیران توانمند و مستعد شیعه و سنی دارد، ولی کاش آن را از سکوی پرتاب مدیران نورچشمی، سفارشی، غیر بومی و ترسو نجات دهید.

وحیدی تأکید کرد: ما باور داریم که کشور آینده‌ای روشن دارد و بن‌بست در کشور وجود ندارد و مسئولین کشور کار بلد هستند و البته اگر مدیریتی هم ضعیف است باید به سرعت آن را ترمیم نمود و به اهلش سپرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->